Köpek Aşı Takvimi

/ Köpek Aşı Takvimi

Köpek Aşı Takvimi ve Aşıları

İÇ+DIŞ PARAZİT UYGULAMASI

Köpeğin sindirim sisteminde bulunan tenya, kancalı kurt ve şerit gibi iç parazitlerden; bit, pire, kene gibi dış parazitlerde korunmasına yönelik yapılan uygulamalardır.
Her 3 ayda bir tekrarlanması gerekir.

Karma Aşısı

5 farklı virüse karşı koruyuculuk sağlayan aşıdır. Bunlar;
- Parvovirüs ( kusma, ishal, dışkıda kan görülmesiyle karakterize ölümcül bir hastalığın etkenidir.)
- Distemper: Köpek gençlik hastalığı (Solunum, sindirim, sinir sisteminde etkisini gösteren, yavru köpeklerde ölüm oranı yüksek olan bulaşıcı viral bir hastalığın etkenidir.)
- Adenovirüs- Tip 2 ( Daha çok solunum sisteminde hastalık yapmaktadır.`` İnfeksiyöz Tracheobronşitis veya Kennel Cough`` olarak adlandırılan köpek öksürüğü hastalığının etkenlerinden biridir)
- Parainfluenza ( Üst solunum yollarında enfeksiyon oluşturan öksürük ile kendini gösteren hastalığın etkenidir.)
- Leptospira Canicola (Böbreklerde bozukluk yapan kanlı ishal ve sarılık meydana getiren bakteriyel bir hastalığın etkenidir). Köpekler ilk aşısını 35 günlük
olduktan sonra yapılmalıdır. Her yıl tek doz şeklinde devam edilir.

Bronchine Aşısı

Etkeni Bordetella bronchiseptica bakterisi olan, Kennel Cough- Köpek boğmacası olarak bilinen, üst solunum yollarında enfeksiyon oluşturan kronik öksürükle karakterize bulaşıcı bir hastalığa karşı uygulanan aşıdır.
Uygulaması 2 şekilde yapılmaktadır. Enjeksiyon ile deri altına uygulandığında 3 hafta sonra tekrarının yapılması gerekmektedir. KC aşısı nazal boşluğa uygulandığında ise tekrarına gerek yoktur. Her yıl hatırlatma dozu tek doz şeklinde yapılmalıdır.

Corona Virus Aşısı

İştahsızlık, kanlı- mukuslu ishal, kusma meydana getiren viral bir hastalığa karşı koruma oluşturur. ilk yavru döneminde 2 doz şeklinde daha sonra tekrarlayan yıllarda
tek doz şeklinde uygulanmalıdır.

Kuduz Aşısı

Kuduz hastalığına sebep olan Rabies virüsüne karşı koruma sağlayan aşıdır. Kuduz aşısı yavruluk ve yetişkin döneminde tek doz yapılmaktadır.

Consecte libero id faucibus nisl tincidu. Magna etiam tempor orci lobor faculs lorem ipsum.

Sohbeti Başlat
Merhaba, nasıl yardımcı olabiliriz?